Wednesday, January 10, 2007

Διαφορές...

Με αφορμή post που αφορά στην έκδοση διαβατηρίων από την Σοφία στο digital era μου ήρθε στο μυαλό κάτι που πρωτοσκέφτηκα όταν ήμουν και εγώ στην Αγγλία.

Κατά την άποψη μου μια μεγάλη διαφορά μεταξύ των δυο χωρών στις σχέσεις κάποιου με το κράτος / μια υπηρεσία / μια εταιρεία είναι ότι στην Ελλάδα θεωρείσαι ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Στην Αγγλία πάλι θεωρείσαι αθώος μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου.

Πριν συνεχίσω, θα ήθελα να πω κάτι που μου υπενθύμισε και η Σοφία σε απάντηση της στο blog της: Στην Αγγλία, με τον νέο αντιτρομοκρατικό νόμο, μπορούν να κρατήσουν ύποπτους χωρίς την απαγγελία κατηγοριών για παραπάνω από τον προβλεπόμενο χρόνο. Δυστυχώς αυτά είναι τα κακά της τρομο-υστερίας που έχει αρχίσει να διακατέχει και τους Άγγλους, που επηρεάστηκαν από τους Αμερικανούς.

Θα παραθέσω 2 παραδείγματα από την ζωή μου στην Αγγλία που αποδεικνύουν θεωρώ τον αρχικό μου ισχυρισμό.

1. Σύνδεση Νέας Τηλεφωνικής Γραμμής στην BT
Πηγαίνοντας το τελευταίο έτος στο καινούργιο σπίτι, έπρεπε να συνδέσουμε το τηλέφωνο. Καλώ από καρτοτηλέφωνο την BT, μου ζητούν διεύθυνση και όνομα, και σε 2 ώρες το τηλέφωνο ήταν συνδεδεμένο. Χωρίς κάτι άλλο.
Γιατί αυτό δεν γίνεται στην Ελλάδα; Διότι ο Ελληνάρας -εκμεταλλευόμενος το παραπάνω απλό σύστημα- έκανε το εξής: Την ώρα που έδινε όνομα, αντί για το δικό του έδινε το Ζήκος Χατζηχρήστος (ήρωας από την ταινία "της κακομοίρας"). 11 μήνες ο λογαριασμός πληρωνόταν κανονικά. Τον 12 (και πριν αποχωρήσουν για την μαμά πατρίδα) ο λογαριασμός εκτοξευόταν στις x λίρες και φυσικά δεν πληρωνόταν ποτέ. Εξυπνάδα ε;;

2. Αίτημα για άρση φραγής εξερχομένων κλήσεων λόγω απλήρωτου λογαριασμού
Όταν ήμουν στο 3ο έτος κάποια στιγμή ξεμένω από χρήματα. Ο λογαριασμός του κινητού δεν πληρώνεται από την πάγια εντολή και πέφτει η φραγή. Είμαι πελάτης τους από το 1ο έτος και δεν έχει συμβεί ποτέ κάτι αντίστοιχο. Με καλούν να με ενημερώσουν. Έχω τσεκάρει ότι τα χρήματα θα έρθουν από Ελλάδα σε 2 ημέρες. Τους το λέω και τους λέω να τα ζητήσουν τότε. Ταυτόχρονα ζητάω άρση φραγής. Σε 2 λεπτά η άρση είχε γίνει.
Στην Ελλάδα απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο.

Βέβαια, δεν έχουμε να κάνουμε με καλούς Άγγλους και κακούς Έλληνες. Έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που σέβονται αυτό που τους προσφέρουν και αντίστοιχα εταιρείες που σέβονται τους καταναλωτές τους.

Στην Ελλάδα μας ο αντικειμενικός σκοπός είναι πως να "παρακάμψεις" το όποιο σύστημα. Να σημειώσω εδώ ότι το σύστημα ενίοτε είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να απαιτείται να το "παρακάμψεις".

Και επειδή βαριέμαι το μπλα μπλα της καταγγελίας, ας προτείνω και μια λύση: Θες κύριε κάτι; Βεβαίως. Και να τσακιστώ να το κάνω. Αλλά αν "κλέψεις" το σύστημα, θα σου κόψω τον κώλο.

Αν και απλό, γιατί δεν γίνεται;
Απάντηση: Ωχ, αδερφέ μου τώρα, τί ψάχνεις και εσύ...

No comments: