Tuesday, January 16, 2007

Το βιογραφικό

Τα ΝΕΑ σήμερα έχουν ένα άρθρο με τίτλο «Γραφείο Εργασίας: Οι φίλοι». Υπάρχουν μέσα αναφορές ανθρώπων που λένε ότι πρακτικά το βιογραφικό ήταν άχρηστο, αφού οι γνωστοί ήταν αυτοί οι οποίοι εν τέλει βοήθησαν στο να βρουν την εργασία που έχουν τώρα.

Όταν τελείωσα τις σπουδές μου στην Αγγλία, έφαγα 4 μήνες ψάχνοντας για δουλειά στον τομέα της διαφήμισης ή του marketing. Μετά από εκατοντάδες email, έκανα μόλις 2 interview και φυσικά πόρτα και στα δυο. Στο δεύτερο μάλιστα, πέρασαν 5 εβδομάδες μετά το 2ο interview και απάντηση δεν είχα. Όταν πήρα τηλέφωνο να μου πουν τι έγινε, η απάντηση που έλαβα ήταν «I believe we have a letter for you in the post». Επέμεινα ότι «could you please give me an answer over the phone, because it’s been five weeks» πήρα σαν απάντηση «we are sorry, but somebody else got the job». Thanks mate for letting me wait 5 bloody weeks!

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα με το ηθικό στο πάτο λόγω συνεχόμενων απορρίψεων, μια φίλη μου (Ελενάκο να είσαι καλά όπου είσαι) μου έστελνε το γνωστό και μη εξαιρετέο στο χώρο της διαφήμισης Daily Fax. Αποτέλεσμα: Σε 4 ημέρες, έστειλα 5 βιογραφικά, είχα 4 τηλέφωνα για interview, και έπιασα δουλειά 10 λεπτά μετά το 1ο interview (κυρία Ν. ευχαριστώ). Οπότε για entry level positions ένα καλό βιογραφικό θα σου κερδίσει ένα interview το λιγότερο.

Ερώτημα 1ο: Πόσοι έλληνες απόφοιτοι Ελληνικών Πανεπιστημίων ΞΕΡΟΥΝ να φτιάχνουν ένα βιογραφικό; Η κάθε σχολή έχει κάποιο εγχειρίδιο – μπούσουλα που να εξηγεί στους αποφοίτους της ποια είναι τα δυνατά σημεία σε ένα βιογραφικό, τι να τονίσουν ανάλογα με το τι κάνουν; Δεν είμαι βέβαιος (και διαψεύστε με – θα το χαρώ) αλλά μάλλον ελάχιστες, αν όχι καμία.

Όλες τις μετέπειτα δουλειές (αλλά και προτάσεις) τις βρήκα μέσω γνωστών – υπό την έννοια «έχω αυτό, σ’ ενδιαφέρει;;». Να σημειώσω εδώ πως η Ελληνική διαφήμιση είναι ένα χωριό (όπως και πολλοί άλλοι χώροι). Το καλό ή κακό όνομα βγαίνει βόλτα πολύ εύκολα. Επίσης έχω πολλές κρούσεις του τύπου «Έχω αυτό το κενό, ξέρεις κάποιον;». Αν λοιπόν είτε ξέρεις κάποιον καλά είτε λιγότερο καλά, μπορείς να τον παραπέμψεις. ΚΑΝΕΝΑΝ ΟΜΩΣ δεν βλέπει ΚΑΜΙΑ εταιρεία χωρίς βιογραφικό.

Πρόταση: Φτιάξτε ένα ΚΑΛΟ βιογραφικό. Το Internet εκτός από τσόντες – παιδεραστές – απάτες και άλλα κακά που θέλουν να μας πουν ότι έχει εν αφθονία, είναι μια τεράστια πηγή βοήθειας – for free!

Διαπίστωση: Ένα καλό βιογραφικό θα σας πάει μέχρι ένα interview. Από εκεί και πέρα, η μπάλα είναι στα πόδια σας. ΚΑΜΙΑ σοβαρή εταιρεία δεν θα σας πάρει αν δεν τους κάνετε για την δουλειά – όποιον και να ξέρετε. Και να γίνει, θα σας αποβάλει το περιβάλλον ή θα απηυδήσετε και θα φύγετε μόνοι σας.

Τρανή εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον παραπάνω κανόνα: Ελληνικό Δημόσιο.

Προβληματισμός: Οι κοντά στα 30 ανήκουμε σε μια γενιά που είναι απίθανο να πάρουμε ποτέ σύνταξη. Το ακόμα τραγικότερο είναι ότι υπάρχουν σοβαρά ενδεχόμενα κάποια στιγμή κοντά στα 45-50 να πάρουμε τον πούλο και να ψαχνόμαστε – με δάνεια, οικογένεια και έξοδα να τρέχουν behind us. Αυτό που κάνω είναι να έχω πάντα τα μάτια μου ανοικτά και να μην κλείνω πόρτες. Ποτέ. Και στα βάθη της ψυχής μου εύχομαι να μην βρεθώ ποτέ στην θέση «άνεργος στα 50».

3 comments:

Anonymous said...

Έχω δουλέψει και στην Ελλάδα και το βιογραφικό είναι ανεκτίμητο εργαλείο. Ακόμα και γνωστοί που σε ειδοποιούν για διαθέσιμες θέσεις δεν δέχονται να σε συστήσουν αν πρώτα δεν υποβάλλεις το βιογραφικό σου. Πώς είναι δυνατόν να βρίσκονται δουλειές χωρίς βιογραφικό, μου κάνει πολύ εντύπωση.

Marinos Klouras said...

Θεωρώ ότι οι περιπτώσεις είναι καθαρά μικρές ή οικογενειακές επιχειρήσεις. Διαφορετικά, πρόκειται για μοναδική Ελληνική πατέντα!

Adsurd said...

Εγώ απλά θέλω να πώ πώς όσο άφορα την Διαφήμιση οι καλοί είναι αυτοί που πάντα επιβιώνουν. Είμαι απο αυτούς πού πιστέυουν επίσης πώς αν δεν αγαπάς κατί αληθινά, είναι ίσως καλύτερο να μην το κάνεις. Τέλος θα συμφωνήσω με το CV thing. Το CV είναι το πάν πραγματικά!!! Keep Up.